God jul och ett gott nytt år

Tack för ett fint år med naturskyddsföreningen här i Trelleborg. Vi har varit med om så mycket spännande, huggormsvisning, grodinventering, Albäcksdagen för första gången och föreläsning om vårt avfalls kretslopp och mycket mer. Ett spännande möte var med Per-Åke Olsson som vi mötte under Albäcksdagen. Han visade oss kungsfiskaren som så fint hoppade från gren till gren i kanten på dammen. Stort tack för bilden Per-Åke!

Vi i styrelsen vill önska oss något fint i julklapp i år! Nämligen en eller två nya medlemmar i vår styrelse ❤️

Tyvärr har vi några i vår styrelse som avgår av olika anledningar. De kommer att vara saknade men så är det i livet ibland att annat kommer i mellan. Vi skulle så gärna önska oss några nya i styrelsen som tillsammans med oss vill arbeta för en aktiv förening i Trelleborg. Vi får ofta chansen att yttra oss i olika ärenden som planerade byggen, elledningar, vindkraftverk osv. Vi har en aktiva familjeverksamhet, natursnokarna, och några träffar för alla medlemmar varje termin. Uppdraget ger dig möjlighet att träffa andra med naturintresse, vi har väldigt trevligt i styrelsen. Och det är absolut inte betungande. Vi hoppas att just du vill vara med!

Vi vill passa på att önska alla våra medlemmar i Trelleborg en riktigt fin julhelg med mycket sol på näsan, frisk luft och fina naturupplevelser. Naturen är alltid öppen!