Höstprogram 2022

Fladdermusspaning för familjer – Fredag 26 augusti kl 19:30-ca 21:30 – NATURSNOK

Vilka djur hör och ser vi på natten? Vi har brasan tänd och myser kring den tills mörkret har lagt sig. Jan-Åke Hillarp kommer kommer att berätta om fladdermöss. Ta gärna med fika och en FICKLAMPA! Vi ses i Albäck, skyltat från parkeringen.

Fladdermusspaning  i Albäck – Fredag 26 augusti kl 21:30 – FÖR ALLA

Efter natursnokarnas fladdermusträff ges chansen för naturskyddsföreningens medlemmar att möta fladdermöss tillsammans med fladdermusguiden Jan-Åke Hillarp. Samling vid Albäckskogens parkering.

Albäcksdagen – Lördag 24 september kl 11-14 FÖR ALLA och för NATURSNOK

Naturskyddsföreningen bjuder in till en heldag i Albäck. Det kommer finnas stationer med håvning, fågelspan, trädguidning och mycket mer. Vi håller grillen igång för alla som vill passa på att grilla korv.

Pärlanskogen – Söndagen den 23 oktober kl 11-13  NATURSNOK

Pärlanskogen i Beddingestrand är en liten men viktig oas för djurlivet. Vi tar en promenad genom den spännande lilla skogen och lär oss mer om djuren som bor där, fikar och avslutar med att håvar i havet. Vi möts vid parkeringen framför Restaurang Pärlan.

Föreläsning – November kl 19-20:30 FÖR ALLA

”Från avfall till resurs” Hur ser kretsloppsplanen ut och hur fungerar den i Trelleborg? Möt Carina Eklund som arbetar som verksamhetsutvecklare på SYSAV. Naturskyddsföreningen bjuder på fika, obligatorisk anmälan via hemsidan eller till Lise-Lotte (kontaktuppgifter nedan). Datum för kvällen kommer ut på hemsidan och Facebook under september.

Skogsmys och kakbak över öppen eld – söndag 13 november 11-13 NATURSNOK

Vi samlas i den härliga skogen vid Gabelljung, skyltat från Gabelljungsvägen. Ta med något att sitta på, fika eller något att grilla. Vi fixar elden och förbereder för kakbak.

Kontakt:

Sophie Tranborg, stranborg@hotmail.com, 0730-408040.

Lise-Lotte Persson lotte50@telia.com, 070-291 26 77

Hemsida: https://trelleborg.naturskyddsforeningen.se/

Facebook: ”Naturskyddsföreningen i Trelleborg” och ”Natursnokarna i Trelleborg”.