Vårens program 2020

Det är bara januari och vårsolen har redan visat sig. Men vem vet, kanske blir det vinter ändå innan våren kommer på riktigt. Ett säkert vårtecken är i alla fall att Naturskyddsföreningen i Trelleborg har presenterat sitt vårprogram. Inför denna terminen skickade vi ut ett vykort innan jul till alla medlemmar med vårt program. Men vi önskar att i framtiden kunna nå ut med vårt fina program utan att skicka ett med posten. Det kostar både resurser och pengar. Framöver kommer informationen finnas här på hemsidan, på Facebook och för de som önskar så kommer det via mail. (Lämna din mail till stranborg@hotmail.com så kommer du med i vår lista). Hoppas vi ses i vår!

6/2 FÖREDRAG & ÅRSMÖTE – ”Lågintensiv naturvårdsbränning, en nygammal skötselmetod för naturvården” med Jörgen Nilsson, naturvårdsförvaltare på Länsstyrelsen.

Tid och plats: kl 18, Studiefrämjandets lokaler.

16/2 NATURSNOK – Sportlovsdrop in – vatten och istema

Titta förbi natursnokarna i Albäcksskogen, vi bjuder på fika och experiment.

Tid och plats: kl 11-13 drop in, skyltat från parkeringen i Albäck.

15/3 NATURSNOK – Stranden och havet

Vi håvar, undersöker och leker på stranden. Brasa finnes ifall någon vill grilla korv. Medtag fika och sittunderlag.

Tid och plats: kl 11-13, Skåre skansar.

19/4 NATURSNOK – Småkryp i skogen med Svedalas natursnokar

Vi undersöker skogen, småkrypen och annat kul i skogen vid Ugglarp.

Tid och plats: kl 11-13,  samling på parkeringen vid Ugglarps slakteri.

10/5 NATURSNOK & FÖR ALLA – Grodor och salamandrar

Vi besöker kärret och dess invånare.

Tid och plats: kl 11-13, samling på parkeringen i Smygehuk.

10/6 NATURSNOK & FÖR ALLA – Ringmärkning av tornfalkar

Vi får följa med Svedala naturskyddsförening till en av deras holkar där de ringmärker årets tornfalksungar.

Tid och plats: kl 18, parkeringen vid sporthallen i Svedala. Därifrån åker vi tillsammans.

14/6 FÖR ALLA – Blomstervandring

Vilda blommornas dag då vi tittar på kustlinjens vanliga och ovanliga flora. Ett arrangemang i samarbete med Gislövs Villaägareförening.

Tid och plats: kl 10, Midsommarplatsen vid Strandmarksvägen 54.

Kontakt: Sophie Tranborg, stranborg@hotmail.com, 0730-408040