”Save the frogs day” i Smyge 20/5 kl 11

Trelleborgs naturskyddsförening och natursnokarna bjuder in till ”save the frogs day” i Smyge. Natursnokarna är naturskyddsföreningens familjeverksamhet där barn tillsammans med sina vuxna upptäcker naturen. Men just denna dagen är alla i naturskyddsföreningen välkomna till Smyge, oavsett ålder!! Bettina Ekdahl, snart färdig biolog, och mycket duktig på grodor och salamander kommer att berätta för oss om dessa spännande djur. Vi kommer att få lära oss mer om deras livssituation, vilka som lever i Smyge kärr, vad som hotar deras vardag och mycket mycket annat. Klockan 11:00 ses vi på parkeringen som ligger på väg ner till Köpmansmagasinet i Smyge. Bettina berättar lite för oss innan vi tillsammans går till kärret för att titta på grodor och salamandrar. Efter detta går alla snokar och andra som vill till baksidan av Köpmansmagasinet där vi äter medhavd matsäck och letar fynd på stranden.

Önskas samåkning från Trelleborg så kontakta oss innan så arrangerar vi det.

Kontaktperson: Sophie Tranborg 0730-408040. Varmt välkomna!