Följ med till Fågelstationen i Falsterbo Söndagen den 1/10

500 000 fåglar lämnar Skandinavien varje år och de allra flesta passerar Falsterbo. Vid Falsterbo fyr arbetar fågelstationen med att ringmärka fåglar som de fångar i fångstnät i trädgården runt fyren. Söndagen den 1/10 har vi natursnokarna och naturskyddsföreningen i Trelleborg bokat en visning för att få veta mer. Vi har hyrt in en buss som avgår från Lidls parkering i Trelleborg. Efter guidningen finns det tid att se utställningen i fyren, besöka fågelstationens butik, fika och leka lekar tillsammans med snokledarna och gå en sväng ner på stranden. Klockan 13 (12:30 vid riktigt dåligt väder) går bussen tillbaka mot Trelleborg och vi beräknar att vara tillbaka vid Lidl vid ca 13:30.

VIKTIGT!!!

Kostnad: Både guidning och bussresa kostar en hel del och föreningen betalar en stor del av kostnaden. Men vi tar ut en avgift på 50:-/person eller maxkostnaden 100:-/familj.

Anmälan: Eftersom antalet platser i bussen är begränsade så krävs en anmälan via mail eller telefon för att vi ska kunna garantera en plats. Meddela hur många ni är och ett telefonnummer till Sophie via mail stranborg@hotmail.com eller via telefon 0730-408040.

Glöm inte att ta med matsäck. Vi ser fram emot en härlig söndag.